Poszerzenie oferty konsumenckiej w zakresie kredytów, a także stopniowo rosnący poziom znajomości finansów naszych rodaków prowadzi do powszechnego korzystania z kart kredytowych.
Posiadanie karty kredytowej jest bezpieczniejsze niż przechowywanie gotówki, ale czy korzystanie z karty plastikowej jest bezpieczne przy obecnym poziomie przestępczości i pojawianiu się nowych rodzajów oszustw, w tym w Internecie? Jak zapewnić bezpieczeństwo kart kredytowych i jakie środki ostrożności przed działaniami oszustów podejmują krajowe instytucje kredytowe i finansowe?
Najczęstszym rodzajem oszustwa jest wysłanie do Klienta wiadomości SMS z tekstem, że karta kredytowa jest zablokowana. Najczęściej atakujący są proszeni o podanie tajnego kodu z tyłu karty, jej numeru, daty ważności, klasy plastikowej karty. Wszystkie te dane należą do kategorii poufnych i w żadnym wypadku nie należy ich ujawniać. A odblokowanie karty kredytowej-przypominają pracownicy banków-odbywa się tylko na pisemne oświadczenie klienta w oddziale banku. W związku z tym w dużej mierze bezpieczeństwo kart kredytowych musi być wykonywane przez samego użytkownika usługi bankowej. Aby to zrobić, musisz mieć minimalny poziom umiejętności finansowych, który z reguły jest określony w umowie z bankiem na wydanie karty.
Zdaniem ekspertów najtrudniejsze jest zapewnienie bezpieczeństwa kart kredytowych w Internecie. Najmniejszą rzeczą, jaką może zrobić Posiadacz karty, jest dokładne sprawdzenie adresu strony internetowej, za pośrednictwem której dokonuje płatności, a także uważne przeczytanie opinii użytkowników o usługach, w których dokonuje się zakupów kartą kredytową. Wyłudzanie informacji (lub nieautoryzowane wykorzystanie danych osobowych) jest problemem" ogólnoświatowym", a służby bezpieczeństwa banków pracują nad jego rozwiązaniem z wyprzedzeniem. Witryny oznaczone etykietami "verified by Visa" lub "MasterCard Secure Code" mają zwiększoną ochronę przed oszustami internetowymi.
Bezpieczeństwo kart kredytowych: podstawowe środki
O nowych rodzajach oszustw związanych z kartami kredytowymi pojawiających się w naszym kraju informuje swoich klientów Bank. Na stronie internetowej organizacji można znaleźć stale aktualizowaną listę SMS-ów, które mogą otrzymywać posiadacze kart plastikowych, a także zalecenia banku dotyczące dalszych działań swoich klientów.
Aby zapewnić bezpieczeństwo kart kredytowych, eksperci radzą pamiętać o najważniejszej rzeczy: w żadnym wypadku nie podawaj osobom nieupoważnionym poufnych informacji o karcie, zwłaszcza w rozmowach telefonicznych. Wyjątkiem mogą być tylko przypadki, gdy połączenie do banku inicjuje sam klient. Po otrzymaniu podejrzanej wiadomości z zaleceniem wysłania jakichkolwiek danych SMS, oddzwonienia, przekazania gotówki itp., klient banku może oddzwonić na oficjalne telefony instytucji i wyjaśnić, czy pracownik zażądał takich informacji. Podobnie klient nie jest zobowiązany do odpowiadania na pytania osób przedstawiających się jako pracownicy banku, jeśli połączenie jest przychodzące.
W przypadku wykrycia przez Klienta kradzieży karty lub zablokowania jej przez bankomat, a także, jeśli klient jest pewien, że jego kod PIN stał się znany nieznajomym, eksperci zdecydowanie zalecają jak najszybsze skontaktowanie się z bankiem za pomocą specjalnych telefonów w celu tymczasowego zawieszenia karty. Bezpieczeństwo kart kredytowych - w rękach klienta: uważność, a także przestrzeganie wymienionych środków ostrożności, korzystanie z bankowej linii kredytowej jest wygodne i opłacalne!
Posiadanie karty kredytowej jest bezpieczniejsze niż przechowywanie gotówki, ale czy korzystanie z karty plastikowej jest bezpieczne przy obecnym poziomie przestępczości i pojawianiu się nowych rodzajów oszustw, w tym w Internecie? Jak zapewnić bezpieczeństwo kart kredytowych i jakie środki ostrożności przed działaniami oszustów podejmują krajowe instytucje kredytowe i finansowe?
Najczęstszym rodzajem oszustwa jest wysłanie do Klienta wiadomości SMS z tekstem, że karta kredytowa jest zablokowana. Najczęściej atakujący są proszeni o podanie tajnego kodu z tyłu karty, jej numeru, daty ważności, klasy plastikowej karty. Wszystkie te dane należą do kategorii poufnych i w żadnym wypadku nie należy ich ujawniać. A odblokowanie karty kredytowej-przypominają pracownicy banków-odbywa się tylko na pisemne oświadczenie klienta w oddziale banku. W związku z tym w dużej mierze bezpieczeństwo kart kredytowych musi być wykonywane przez samego użytkownika usługi bankowej. Aby to zrobić, musisz mieć minimalny poziom umiejętności finansowych, który z reguły jest określony w umowie z bankiem na wydanie karty.
Zdaniem ekspertów najtrudniejsze jest zapewnienie bezpieczeństwa kart kredytowych w Internecie. Najmniejszą rzeczą, jaką może zrobić Posiadacz karty, jest dokładne sprawdzenie adresu strony internetowej, za pośrednictwem której dokonuje płatności, a także uważne przeczytanie opinii użytkowników o usługach, w których dokonuje się zakupów kartą kredytową. Wyłudzanie informacji (lub nieautoryzowane wykorzystanie danych osobowych) jest problemem" ogólnoświatowym", a służby bezpieczeństwa banków pracują nad jego rozwiązaniem z wyprzedzeniem. Witryny oznaczone etykietami "verified by Visa" lub "MasterCard Secure Code" mają zwiększoną ochronę przed oszustami internetowymi.
Bezpieczeństwo kart kredytowych: podstawowe środki
- Po otrzymaniu plastiku przede wszystkim musisz złożyć podpis w specjalnym polu przeznaczonym do tego celu.
- Kod PIN najlepiej zapamiętać, w mgnieniu oka zapisać, ale nigdy nie nosić go ze sobą ani nie przechowywać wraz z kartą kredytową w portfelu. Jest to zestaw liczb, które może znać tylko klient. Ma prawo nikomu nie przekazywać tych informacji, w tym pracownikom banku.
- Czeki pozostałe po dokonaniu jakichkolwiek transakcji płatniczych (w tym nieudanych) najlepiej przechowywać przynajmniej przez pierwszy rok korzystania z karty. Pomoże to w przypadku ewentualnych problemów spornych.
- Zwiększenie bezpieczeństwa kart kredytowych pomoże połączyć się z usługą informowania SMS o wszelkich transakcjach dokonanych za pomocą karty, a także ustalić limit wypłaty gotówki lub limit kwoty transakcji płatniczej.
- Podczas zakupów w centrach handlowych Posiadacz karty kredytowej musi osobiście wprowadzić kod PIN do terminala płatniczego, nie podając numerów kodu sprzedawcy ani nie przekazując karty pracownikom sklepu.
- Aby uzyskać dostęp do lokalu za pomocą karty kredytowej, czasami instalowane są Czytniki kart. Takie urządzenie nie wymaga wprowadzania kodu PIN.
O nowych rodzajach oszustw związanych z kartami kredytowymi pojawiających się w naszym kraju informuje swoich klientów Bank. Na stronie internetowej organizacji można znaleźć stale aktualizowaną listę SMS-ów, które mogą otrzymywać posiadacze kart plastikowych, a także zalecenia banku dotyczące dalszych działań swoich klientów.
Aby zapewnić bezpieczeństwo kart kredytowych, eksperci radzą pamiętać o najważniejszej rzeczy: w żadnym wypadku nie podawaj osobom nieupoważnionym poufnych informacji o karcie, zwłaszcza w rozmowach telefonicznych. Wyjątkiem mogą być tylko przypadki, gdy połączenie do banku inicjuje sam klient. Po otrzymaniu podejrzanej wiadomości z zaleceniem wysłania jakichkolwiek danych SMS, oddzwonienia, przekazania gotówki itp., klient banku może oddzwonić na oficjalne telefony instytucji i wyjaśnić, czy pracownik zażądał takich informacji. Podobnie klient nie jest zobowiązany do odpowiadania na pytania osób przedstawiających się jako pracownicy banku, jeśli połączenie jest przychodzące.
W przypadku wykrycia przez Klienta kradzieży karty lub zablokowania jej przez bankomat, a także, jeśli klient jest pewien, że jego kod PIN stał się znany nieznajomym, eksperci zdecydowanie zalecają jak najszybsze skontaktowanie się z bankiem za pomocą specjalnych telefonów w celu tymczasowego zawieszenia karty. Bezpieczeństwo kart kredytowych - w rękach klienta: uważność, a także przestrzeganie wymienionych środków ostrożności, korzystanie z bankowej linii kredytowej jest wygodne i opłacalne!