Bezpieczeństwo kart kredytowych

Poszerzenie oferty konsumenckiej w zakresie kredytów, a także stopniowo rosnący poziom znajomości finansów naszych rodaków prowadzi do powszechnego korzystania z kart kredytowych.

Posiadanie karty kredytowej jest bezpieczniejsze niż przechowywanie gotówki, ale czy korzystanie z karty plastikowej jest bezpieczne przy obecnym poziomie przestępczości i pojawianiu się nowych rodzajów oszustw, w tym w Internecie? Jak zapewnić bezpieczeństwo kart kredytowych i jakie środki ostrożności przed działaniami oszustów podejmują krajowe instytucje kredytowe i finansowe?
Najczęstszym rodzajem oszustwa jest wysłanie do Klienta wiadomości SMS z tekstem, że karta kredytowa jest zablokowana. Najczęściej atakujący są proszeni o podanie tajnego kodu z tyłu karty, jej numeru, daty ważności, klasy plastikowej karty. Wszystkie te dane należą do kategorii poufnych i w żadnym wypadku nie należy ich ujawniać. A odblokowanie karty kredytowej-przypominają pracownicy banków-odbywa się tylko na pisemne oświadczenie klienta w oddziale banku. W związku z tym w dużej mierze bezpieczeństwo kart kredytowych musi być wykonywane przez samego użytkownika usługi bankowej. Aby to zrobić, musisz mieć minimalny poziom umiejętności finansowych, który z reguły jest określony w umowie z bankiem na wydanie karty.

Zdaniem ekspertów najtrudniejsze jest zapewnienie bezpieczeństwa kart kredytowych w Internecie. Najmniejszą rzeczą, jaką może zrobić Posiadacz karty, jest dokładne sprawdzenie adresu strony internetowej, za pośrednictwem której dokonuje płatności, a także uważne przeczytanie opinii użytkowników o usługach, w których dokonuje się zakupów kartą kredytową. Wyłudzanie informacji (lub nieautoryzowane wykorzystanie danych osobowych) jest problemem" ogólnoświatowym", a służby bezpieczeństwa banków pracują nad jego rozwiązaniem z wyprzedzeniem. Witryny oznaczone etykietami "verified by Visa" lub "MasterCard Secure Code" mają zwiększoną ochronę przed oszustami internetowymi.

Bezpieczeństwo kart kredytowych: podstawowe środki
  1. Po otrzymaniu plastiku przede wszystkim musisz złożyć podpis w specjalnym polu przeznaczonym do tego celu.
  2. Kod PIN najlepiej zapamiętać, w mgnieniu oka zapisać, ale nigdy nie nosić go ze sobą ani nie przechowywać wraz z kartą kredytową w portfelu. Jest to zestaw liczb, które może znać tylko klient. Ma prawo nikomu nie przekazywać tych informacji, w tym pracownikom banku.
  3. Czeki pozostałe po dokonaniu jakichkolwiek transakcji płatniczych (w tym nieudanych) najlepiej przechowywać przynajmniej przez pierwszy rok korzystania z karty. Pomoże to w przypadku ewentualnych problemów spornych.
  4. Zwiększenie bezpieczeństwa kart kredytowych pomoże połączyć się z usługą informowania SMS o wszelkich transakcjach dokonanych za pomocą karty, a także ustalić limit wypłaty gotówki lub limit kwoty transakcji płatniczej.
  5. Podczas zakupów w centrach handlowych Posiadacz karty kredytowej musi osobiście wprowadzić kod PIN do terminala płatniczego, nie podając numerów kodu sprzedawcy ani nie przekazując karty pracownikom sklepu.
  6. Aby uzyskać dostęp do lokalu za pomocą karty kredytowej, czasami instalowane są Czytniki kart. Takie urządzenie nie wymaga wprowadzania kodu PIN.

O nowych rodzajach oszustw związanych z kartami kredytowymi pojawiających się w naszym kraju informuje swoich klientów Bank. Na stronie internetowej organizacji można znaleźć stale aktualizowaną listę SMS-ów, które mogą otrzymywać posiadacze kart plastikowych, a także zalecenia banku dotyczące dalszych działań swoich klientów.

Aby zapewnić bezpieczeństwo kart kredytowych, eksperci radzą pamiętać o najważniejszej rzeczy: w żadnym wypadku nie podawaj osobom nieupoważnionym poufnych informacji o karcie, zwłaszcza w rozmowach telefonicznych. Wyjątkiem mogą być tylko przypadki, gdy połączenie do banku inicjuje sam klient. Po otrzymaniu podejrzanej wiadomości z zaleceniem wysłania jakichkolwiek danych SMS, oddzwonienia, przekazania gotówki itp., klient banku może oddzwonić na oficjalne telefony instytucji i wyjaśnić, czy pracownik zażądał takich informacji. Podobnie klient nie jest zobowiązany do odpowiadania na pytania osób przedstawiających się jako pracownicy banku, jeśli połączenie jest przychodzące.

W przypadku wykrycia przez Klienta kradzieży karty lub zablokowania jej przez bankomat, a także, jeśli klient jest pewien, że jego kod PIN stał się znany nieznajomym, eksperci zdecydowanie zalecają jak najszybsze skontaktowanie się z bankiem za pomocą specjalnych telefonów w celu tymczasowego zawieszenia karty. Bezpieczeństwo kart kredytowych - w rękach klienta: uważność, a także przestrzeganie wymienionych środków ostrożności, korzystanie z bankowej linii kredytowej jest wygodne i opłacalne!